بانوان یوونتوس آرشیو خبر ها
روح سرکش تنها با برد آرام می‌گیرد

روح سرکش تنها با برد آرام می‌گیرد

 

مرحله یک‌چهارم نهایی بازی‌های کوپا ایتالیا بانوان در حالی بین دو تیم امپولی و یوونتوس برگزار شد که در یک بازی نفس‌گیر و با یک کامبک تماشایی به سود بانوان یوونتوس به پایان رسید. این دو تیم فصل گذشته نیز در قالب بازی‌‌های کوپا ایتالیا به مصاف یکدیگر رفته بودند که دختران یوونتوس موفق شدند بازی رفت را با نتیجه پرگل 6 بر هیچ، امپولی را در زمین توسکانی شکست دهند. بازی برگشت نیز به دلیل توقف بازی‌ها با شروع همه‌گیری کووید ― 19 هرگز برگزار نشد. در آن بازی استاشکووا موفق به ثبت اولین و تنهاترین هت‌تریک خود شده بود.

 

در بازی که امروز 11 بهمن ساعت 17 به وقت ایران برگزار شد، بانوان یوونتوس موفق شدند با یک کامبک تماشایی بازی رفت را همانند سال گذشته با پیروزی پشت سر گذارند. در این مسابقه یووه‌ای‌ها توانستند با نتیجه 5 بر 4 بر تیم سرسخت امپولی غلبه کنند. این پیروزی در حالی حاصل شد که دختران نارنجی‌پوش بارها از تیم امپولی عقب افتادند و بیشترین تعداد گل‌خورده خود در یک بازی را ثبت کردند. البته عدم حضور جولیانی دروازه اصلی تیم می‌تواند یکی از دلایل این تعداد گل خورده در یک بازی باشد.

 

ریتا گوارینو برای این بازی از نفرات زیر استفاده کرد:

 

باچیچ، گاما، سالوی، روسوچی، زمانیان (از دقیقه 68 جیرلی) ، لاندروف، بواتین، پدرسون (از دقیقه 59 چرنویا) ، بوناسه‌ئا، آلوز (از دقیقه 59 هرتینگ) و استاشکووا.

 

بازی مثل همیشه با حملات دختران بانوی پیر آغاز شد و اولین موقعیت خطرناک بازی در دقیقه 16 توسط بونانسه‌آ به‌دست آمد که البته به سرانجام نرسید. همین امر باعث شد تا نبض بازی در دستان امپولی‌ها قرار گیرد.

 

دقیقه 37 دروزاه یوونتوس در کمال ناباروری باز شد و گل اول بازی به نفع تیم رقیب ثبت شد. اما تنها چهار دقیقه زمان لازم بود تا بواتین گل تساوی را در دقیقه 41 وارد دروازه امپولی کند. گلی که سه دقیقه بعد توسط امپولی پاسخ داده شد و بازی را با نتیجه 2 بر 1 به سود آنها در نیمه اول به پایان برد.
نیمه دوم همچنان با حملات تیم حریف آغاز شد و پنج دقیقه بعد از نیمه دوم نیز دروازه یووه برای بار سوم باز شد.
آناهیتا زمانیان بازهم شروع‌کننده حرکات نجات بخش تیمش بود و توانست در دقیقه 68 با گلی تماشایی اختلاف را به یک گل کاهش دهد و بلافاصله جای خود را به جیرلی داد تا تیم همچنان در فاز حمله باقی بماند.
اما گلی دیگر از سوی امپولی در دقیقه 75 بازی همچون آب یخ بر سر دختران فرود آمد. نتیجه بازی 4 بر 2 به نفع امپولی و تنها پانزده دقیقه برای زدن سه گل.

 

اینجاست که تفاوت یک تیم بزرگ با سایر تیم‌ها مشخص می‌شود. روح پیروزی حاکم بر ذهنیت دختران اجازه عقب‌نشینی و نا امید شدن را نمی‌دهد. آنها بیش از 75 دقیقه‌ای که از بازی گذشته، توان و انرژی دارند تا با شکست به خانه برنگردند.

 

استاشکووا بازهم معجزه خلق کرد و در دقیقه 77 با گشودن دروازه حریف اختلاف امتیاز را بازهم به یک گل رساند. معجزه‌ای دیگر تنها یک دقیقه بعد از راه رسید. جیرلی در دقیقه 78 گلی دیگر به ثمر رساند تا بازی به تساوی کشیده شود.
اما این پایان کار نبود. تنها پیروزی روح سرکش دختران را آرام می‌کند، سالوی این مسئولیت را برعهده گرفت و با زدن پنجمین گل توانست بازی باخته را با کامبکی تماشایی با برد عوض کند.

 

این بود داستان سرسختی دختران که هیچ وقت عقب‌نشینی نمی‌کنند و حتی با وجود عقب ماندن در بازی تمام تلاش خود را برای کسب پیروزی به‌کار می‌گیرند. حالا دختران با خیالی آسوده به خانه باز می‌گردند.

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
ساغر واحد
ساغر واحد«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: